miercuri, 11 mai 2011

Fata babei si fata mosneagului in olandeza


                                  Oude vrouw en zijn     dochter  oude man                                                                                                                                     Was eens een oude man en een vrouw, en de oude man had een meisje en oude vrouw en een meisje. Oude vrouw die dochter was lelijk, arrogant en slecht van hart, maar omdat het tegen de moeder, is hoe ze te verwennen kraai brede verwennen, waarbij alle zwaar op de dochter van de oude man. Maar de oude man de dochter was mooi, hardwerkende, gehoorzaam en goed in het hart. God versierd met al het goede en mooie geschenken. Maar dit goede meisje was  de schors en zus, moeder en de stiefmoeder, geluk van God, dat was een meisje robace en geduldig, want anders zou zijn "En o wee haar huid.
Oude man de dochter van heuvel naar vallei oude man dochter, ze Gatej na het bos, ze achter de molen, het uiteindelijk alle partijen na het werk. Hoe groot was gezegende dag, niet langer Tuck, een hand kwamen en gingen in een andere. "En de oude vrouw en haar lieve dochter was nog mopperen en onbevredigend. Voor de oude vrouw, de dochter van oude man thuis was scharensliep, en haar gezicht - basilicum klare pictogrammen.
Als beide meisjes gingen naar het dorp ambachtelijke avondvergadering in de avond, oude man de dochter is niet in de war, maar een spin een  spanning, en het gezicht van de oude vrouw en haar gids tot wat velen een mooie tijd, "En, wanneer beide meisjes thuis kwam 's avonds laat, snel sprong over die oude vrouw dochter en het meisje zei de oude man op zeef met spindels doen, zoals het zal stuiteren je weer. Toen de oude vrouw de dochter, sluw als hij was, zeef en vlucht te nemen naar huis om vrouw en de oude man te zeggen dat ze deze spindels gesponnen. Tevergeefs de oude man de dochter zei dat dat is wat uiteindelijk zijn handen, want een keer een oude vrouw en pakte zijn gezicht met zijn dochter en al snel moest blijven op hen. Als komende zondag en feestdagen, voor de oude vrouw was en afgevlakte zijn hoofd, alsof er een  kalveren. Hij was niet te verslaan, groepswerk in het dorp was niet niet indruisen tegen de oude vrouw en de dochter van oude man was sterk op alle off. "En toen kwam hij aan waar de oude man was weg, de oude vrouw haar mond lopen als lopen schil, dat zijn gezicht niet luistert, dat hij het is slecht har, dat zijn troep, hij is blond, en zo rijden van huis, dus stuur baan waar hij weet dat is niet voor jou ogen zien mei, want dat kan en op haar gezicht.

Oude man, die een dupe, of zoals ik willen zeggen, kijkend in haar hoorns, en wat ze zei was heilig. Vanuit het hart, arme oude man kan zeggen dat het iets zou worden, maar nu de tijd gehad om kip te spelen in zijn huis, en een haan had geen passeren "En, laat het dan aan de zonde de emuleren , voor uode vrouw en zijn dochter is gevuld met dank.

In een dag, oude man, heel triest om een oude vrouw te vertellen, meisje huilde en zei:

- Beste Pa,  voor mij alles wat je me te vertellen-u: dat zal niet luisteren, je en zwavel en dat geen gezicht is weg te blijven uit mijn huis, dat is waarom je gaat en waar je bent om God te bewegen om dat
niet meer doen op dit huis ruzie, voor jou. Maar ik raad u, als een vader als jij, dat is elke plaats waar je naartoe moet worden ingediend, zacht en ijverig, want op mijn huis alles wat je vond het als u nam het: en dat was mijlen van de ouderlijke weg! ... maar door buitenlanders, God weet wat voor soort zaad dan mensen te geven, en niet je-of men kan doorstaan en hebben doorstaan in november.
 Dan is het arme meisje te zien dat de oude dame en zijn dochter een manier waarop ik wens hem uit, zijn vader en zijn hand kuste met tranen in haar ogen, begint de hele wereld, vertrokken vanuit het ouderlijk huis is geen hoop voor de terugtocht!
En ze ging op een weg als hij ging, totdat bij toeval komen ze voor een teef, oh haar ziek en zwak, ribben en geteld, en als hij het meisje zag, zei hij:
- Meisjes mooi en ijverig, ontferm U over mij en ik dat u en ik zal er goed een keer nemen!

Toen het meisje vond het zielig en het nemen van een hond, een wassen en een grote zorg. Dan zat hij daar en keek de weg, dankzij de ziel wordt dat een goede daad kon verrichten.

Nee, het ging gewoon over, en alleen ziet hij een mooi en bloemrijk, maar vol maden in alle richtingen. Hij, hoe ziet hij het meisje, zeggende:

- Meisje mooi en ijverig,doe me en maakte me schoon uit maden dat u en ik zal er goed een keer nemen!

Doet, zoals hij was vlijtig, schoon haar en maden kreupelhout met veel zorg en dan houdt hij vooruit gaat onder de knie te zoeken. En draait het op, om alleen een goed  opzet en verlaten. Fountain zegt dan:

- Mooi en hard werkend meisje, mij ziet, dat u en ik zal goed een keer!

Meisje doet pijn een goed en wel, dan weer weg en kijk naar de weg. En, gaat vooruit, maar wat geeft  een oven kapot en bijna verdwijnen. Oven, zoals te zien op meisje, zegt:

- Meisje mooi en ijverig, en plak me mooi mij, misschien vang je te goed een keer!

Het meisje, die wist dat de baan was niet iedereen de staart valt, zijn mouwen zetten, strijken en plak klei-oven humui hem en hem zorgen, voor jou was meer om hem te bekijken! Daarna gewoon wassen van haar handen van klei en opnieuw beginnen op de weg.

En nu draait dag en nacht, wist hij niet wat dat is verloren, echter niet hoop verloren in God, maar hij liep rechtdoor tot op een dag, vroeg in de ochtend, via een donker bos, een mooie glade, open plek en ziet een donkere vak Lozi sommige huilend geeft, en ze naderden het huis, alleen ontmoetingen een oude vrouw het meisje zachtjes en zei tegen hem:

- "Wat doe je in deze plaatsen, kind, en wie bent u? - Wie moet, tante? Neem een arm meisje, zonder een moeder en geen vader kan zeggen, maar at-the-top trok ik weet wanneer een moeder maakte mij legde zijn handen op zijn borst! Master kijken en voelen dat niemand op en wandel van plaats tot plaats, ik heb verloren. God, het adviseren van mij, maar ik ben naar het huis van jou en geef me een leven.

- Arme meid! oude gezegd. De enige ware God wendde zich tot mij en je ontsnapt gevaar. Ik ben heilig zaterdag. Dient te worden toevertrouwd aan mij vandaag en dat ik morgen moet met lege handen vertrekken vanaf mijn huis.

- Nou, mijn, maar je weet niet wat ik moet doen. - Maak kennis met My Lai baby's die nu gaan slapen en voeden, laat mij dan afwas, en toen ik me terug naar de kerk te vinden niet warm of koud, maar hoe is eten beter.

En, zoals gezegd, het raken van de oude kerk, terwijl de voorste roller mouwen en stort je hem. Na voorop te stellen en luit, gaat vervolgens uit en begint te huilen

- Kinderen, kinderen! Kom naar moeder, jouw band! En als meisje, wat zie je? Fer bos binnenplaats vol en veel van draken en allerlei grote en kleine lel! Echter, sterk in het geloof en hoop in God, niet bang meisje, maar op elk en mee te nemen en zij kunnen niet schelen als beter. Daarna pakte ze de afwas gedaan, en toen kwam hij tot zondag Heilige kerk en zag kinderen Luit mooi en alles goed gemaakt te worden, gevuld met geluk, en nadat hij aan de tafel zat, zei het meisje te klimmen in brug en om uit te kiezen is er een doos die was net als haar, en hij neemt de lonen, maar zal niet open thuis, naar zijn vader. Het meisje klom naar de zolder en zie er veel gevallen: een oud en lelijk, nieuwer en mooier. Maar ze zijn gierig, kiest hij de oudste en meest gehate van alle. En toen ze een beetje naar beneden gooit wiebelt wenkbrauwen Witte Donderdag, maar hij heeft geen keus. En zegenen het meisje, die neemt de doos terug en  naar het ouderlijk huis van vreugde, de hele weg naar waar hij vandaan kwam.

Toen, op de weg, ze zorgen  oven was vol taarten en Browning toegenomen . En de taartjes eten voor, en eet, hoed goed, neem dan wat langer om en uit te voeren.

Toen, later, alleen goed verzorging totdat ze full-mond met zuiver water als het tranen, lief en koud als ijs zo. En hoepel fontein werden twee zilveren bekers, waarmee water drinken totdat afgekoeld. Toen nam hij de bril zelf en ging vooruit.

En verder te gaan, ze zorgen  haar was beladen peer, geel als de was, die waren rijp en zoet zijn als honig. Har, het zien van het meisje, en ik ging naar beneden, takken, en ze at de peren en nam de weg veel hebben gehad.

Naar de toekomst toe van daar, en voldoet aan  hond, die nu was sterk en mooi, terwijl de hals droeg een gele ketting die haar gezicht gaf als dank voor het feit dat de ziekte gezocht. En hier, meisje, alle lopende vooruit, kwam thuis en zijn vader. Oude man toen hij haar zag, waren zijn ogen vulden zich met tranen en het hart met vreugde. Het meisje verwijder vervolgens de ketting en zilveren bekers en haak-het geeft, dan opende de doos samen, veel paardeneigenaren studs, vee kudden schapen uit, die plaats heeft verjongd oude man, het zien van zo veel rijkdom! Terwijl de oude vrouw bleef gebroeid en niet weten wat te doen met afgunst. Oude vrouw die dochter nam toen moed en zei:

- Laat 'moeder, dat ik geplunderd, ik ga mezelf en brengen u meer.

En zoals hij zegt, begint met woede, gebarsten en knapte. Hoe gaat het verder, langs deze weg, waar de oude man, de dochter was, ontmoet ze een hond en de armen en zieken, en het geeft het haar het vol met rupsen, de boosheid en de fontein droog en verlaten, de oven niet geplakt en ongeveer om verknoeid te worden, maar als je bidt en hond, en haar, en goed, en oven te verzorgen, reageerde ze met wantrouwen en spot:

- Maar hoe niet? Ik zal me niet vuile handjes ! Ik heb al veel bedienden?

Then're alle, makkelijker te weten dat iemand zou kunnen krijgen melk uit een koe kale dan om een meisje verwend en hij, ze liet het aan het pad te volgen voor de vrede en hebben nooit gevraagd om te dansen of steun. En draait het allemaal al eerder, en ze kwam toen de Heilige zaterdag, maar hier alle hursuz handelden hoogmoedig en dom. In plaats van het maken van goede en passende voeding en zondag Heilige Laie kinderen net zo goed wassen oude man dochter, ze alle neergeslagen, de waanzinnige schreeuwen en vluchtten branden en pijn. Toen was het eten gerookt, verbrand en uitgeput, de chip was niet in staat om iemand in de mond , en toen kwam hij tot zondag Heilige kerk, en legde zijn handen in het hoofd door wat vond hij thuis. Maar Witte Donderdag, zacht en soepel, wilde niet voor de geest  harnas  luie meid als dit, maar zei hem om de brug te klimmen, om uit te kiezen er een vak dat hij graag, en Ga naar God te betalen. Het meisje ging toen omhoog en pakte de doos en het nieuwste en mooiste, omdat hij graag om hoeveel en wat er beter en mooier, maar goed werk te haten. Dan, als brug krijgt uit de doos, niet langer leidt op zich te nemen goed en zegen van de Heilige zaterdag, maar begint als een verlaten huis en hij blijft vooruit gaan, en ging naar zijn hielen grit, niet bang om saint zondag opnieuw te beginnen na haar, om haar en haar borst ieie bereiken.

En het bereikt de oven, taarten waren mooi in hem! Maar toen ze benaderd om mee te nemen naar zichzelf en lust, in brand te verbranden en niet kan. Bij de fontein,  zilver, niet praten, werden gevuld met water en de goed-mond, maar toen hij wilde harnas meisje de hand op het glas water en neem glazen werden onmiddellijk ondergedompeld, water het goed gegaan is droog in een handomdraai, en ze was dorstig land!  Als het recht haar, wil niet zeggen dat als hij werd geslagen met schoppen peren meer te hebben, maar denk dat meisje had een hechting aan smaak? Nee, want haar haar was gedaan duizend keer zo hoog als het was, had vestigingen in de wolken! En dan , oude vrouw de dochter tot de tanden! Naar de toekomst toe, ontmoette hij nog een hond, hebben een gele ketting en nu de nek, maar het meisje wilde dat hij de hond beet op haar vingers te nemen en hij rukte haar linkerhand op haar harnas.  bijten hun vingers en staan nu voor tătucuţei van rancune en schaamte, maar hij had geen keus. Ten slotte, de zee, dat ze thuis kwamen, zijn moeder, maar zelfs niet naar rijkdom uit het hoofd. Voor het openen van de doos, veel van draken en kwam uit de plaats, maar de oude vrouw aten, het meisje met alles, als waren zij in deze wereld, en dan hebben ze ongezien is in doos met alle draken .

En de oude man rustig liet de oude vrouw en hebben veel rijkdom: hij trouwde zijn dochter als een goede en hardwerkende man. Nu spelen hanen poorten pijlers, de drempel voor alle partijen, en de kippen zijn niet langer thuis spelen  oude man, te hebben gemaakt een slechte dan
niet meer had meer dagen. Maar als die oude man onvruchtbaar gebleven en deze zaak als het glad over mijn hoofd en de cirkel kijkje achter de strijkstok blijft hangen, als hij gebakken maïsmeel. 

ELEV: Sacara Andreea
Scoala cu clasele I-VIII Numarul 11 Botosani
Profesor Anisoara Mighiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu